بسم الله الرحمن الرحیم
اولین همایش اقتصاد و کارآفرینی در حوزه زبان های خارجی .
“انتخاب کارآفرینان برتر کشور در حوزه زبان های خارجی”
راهنمای ثبت نام کارآفرینان
مقدمه :
امروزه همایش های علمی، یکی از ابزارهای کارآمد است که بستر لازم را برای تبادل اطلاعات و همچنین به روز کردن تجربیات علمی فراهم می سازند. از سوی دیگر حوزه زبان های خارجی و بحث پیرامون کسب و کار در این حوزه از موضوعاتی است که کمتر بدان پرداخته شده است. پردیس فناوری کیش با همکاری دانشگاههای معتبر کشور بر آن است تا در این راستا گام برداشته و برای ایجاد زمینه مناسب در کارآفرینی و کسب و کار در حوزه های خارجی اقدامی علمی و عملی نماید.
بدین منظور از کلیه مترجمین، اساتید دانشگاهی، علاقمندان، صاحبنظران، محققان و دانشجویان به منظور شرکت در این گردهمایی بزرگ علمی دعوت به عمل می آید.
این همایش در دو بخش ارائه مقالات علمی ، پژوهشی و مروری و نیز انتخاب کارآفرین برتر در حوزه زبانهای خارجی برگزار می گردد .
بخش اخیر به لحاظ اهمیت و جایگاه آن در امر اشتغال زایی و الگوسازی در عرصه کارآفرینی برای نخستین بار در این همایش معرفی می گردد .
مخاطبین :
1-این بخش مخصوص موسسات و مراکز غیر دولتی می باشد .
2-رویکرد این همایش شناسایی و معرفی موسسات و مراکزی است که در طی سه سال گذشته دارای نواوری منجر به رشد بالا ( فروش / ارزش افزوده / اشتغال ) بوده اند . لذا تمامی بنگاه های کسب و کار بدون محدودیت سن و اندازه به شرط دارا بودن ویژگی یاد شده می تواند در این رقابت شرکت نمایند .
راهنمای ثبت نام :
1-کلیه مراحل ثبت نام ، اعلام نتایج پس از داوری همایش به صورت اینترنتی می باشد و دبیرخانه همایش از پذیرش هرگونه فرم و مستندات به صورت دستی معذور هستند .
2-قبل از شروع ثبت نام، پیشنهاد می شود نماینده مرکز کارافرین ، فایل اسکن شده مدارک ذیل را در رایانه خود اماده نماید ( ارسال کلیه مدارک موجود در یک وعده ضروری می باشد و در صورت نیاز به ویرایش با کارشناس مربوطه تماس حاصل گردد.
عکس 3*4 – کپی شناسنامه – کارت ملی
اگهی تاسیس
اخرین مدرک تحصیلی
گواهی صنعت / خدمات سبز
گواهی ثبت نام و نشان تجاری ( برند )
گواهی ثبت اختراعات
مستندات نظام کنترل کیفیت
مستندات طرح کسب و کار
گواهی دوره های آموزشی ضمن خدمت شاغلین
کپی لوح و نشان های دریافتی مرکز
تذکر 1: شما از هر نوع مدرک فقط می توانید یک فایل را آماده نمایید و به در یک فولدر آماده کنید و سپس کلیه مدارک در یک فایل به صورت ZIP شده تجمیع شوند و سپس ارسال شود .
تذکر 2: حداکثر حجم فایل قابل قبول برای هر کدام از ردیف های فوق 5 مگابایت می باشد ، بنابراین سیستم قادر به پذیرش فایلهای حجیم و سنگین نمی باشد .
3-کارافرین پس از تکمیل کلیه اطلاعات خواسته شده در فرم ( ورود اطلاعات اولیه ) وارد پنل پرداخت هزینه داوری می شود و پس از پرداخت یک کد به صورت محرمانه از طریق پیام رسان و ایمیل جهت فرد ارسال می گردد که باید به دقت نگهداری شود.
تذکر – بدیهی است کمیته داوری در مرحله اولیه به کاربرگهای ناقص رسیدگی نخواهد کرد .
5-در صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند ثبت نام با دبیرخانه همایش با شماره 02166176196 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق ایمیل info@kishtech.ir پیام خود را ارسال نمایید.
تعاریف :
کارآفرین : کسی است که با توجه به نوآوری، تخصص، فرصت ها، پذیرش ریسک، ارزش اقتصادی ، اجتماعی جدیدی به وجود می اورد ( جدید در سطح بنگاه /سازمان/ در سطح بازار /جامعه و یا در سطح جهان )
نوآوری : هرگونه فعالیتی که موجب تغییرات اساسی در محل ارائه خدمات و عملکرد تجاری آن می شود فعالیت های نواورانه گونه های مختلف و درجات متفاوتی دارد از جمله تولید محصول ( کالا یا خدمات ) جدید، فرایندی جدید یا بسیار بهتر شده ، روشی جدید در بازاریابی ، روش سازمانی جدید در شیوه های کسب و کار ،سازمان محل کار یا روابط بیرونی و یا هرگونه فعالیت موفقی که قبلا ارائه شده است .
مرکز نوآور : محلی است که اولا در طول دوره بررسی ( سه سال اخیر ) یکی از انواع فعالیت های نواورانه را داشته باشد و ثانیا از رشد بالایی در حجم خدمات یا اشتغالزایی برخوردار باشد .
ابداع : ایده های جدید است که پایه نواوری را تشکیل می دهد .
اختراع : ظهور عملی ایده جدید است که محصول یا خدمات جدیدی که تاکنون وجود نداشته است را به وجود می اورد .
مراجع ذیصلاح : هر نهاد مسئولی که اختراع، ابداع یا نواور ی در آن به ثبت رسیده باشد و گواهی مربوطه از جانب ان نهاد صادر شده باشد
محصول جدید : کالا یا خدمتی است که حاصل فعالیت نواورانه طی سه سال اخیر بوده و از نظر ویژگی یا استفاده مورد نظر یا کالاهایی که قبلا در بنگاه تولید شده بسیار تفاوت دارد و ویژگی اصلی ان جدید بودن یا بسیار بهتر شدن است
امتیاز اختراعات : حق انحصاری است که در قبال اختراع ثبت شده به مخترع داده می شود.
استراتژی های بازاریابی : به کارگیری ایده ها و روش های جد ید در بازاریابی است که تغییرات اساسی در طر احی یا بسته بندی محصول( شکل و ظاهر) ، تبلیغ محصول ، مکان عرضه یا قیمت گذاری محصول را در بردارد . یک کسب و کار می تواند از طریق انواع مختلف استراتژی های بازاریابی کالاهای فعلی یا جدید را در بازارهای فعلی یا جدید به فروش برساند
دانش فنی : مجموعه ای از اطلاعات مفید و ارزشمند توام با اگاهی ها و مهارتهای فنی و غیر فنی که در طراحی ، ساخت و عملیات واحد به منظور تولید و ساخت محصول یا مواد، مورد نیاز است
فناوری : کاربرد هدفمند علم و دانش در طراحی تولید و ارائه کالاها و خدمات و سازماندهی فعالیت های انسانی که به صورت محموعه ای از تکنیکها ، مهارت ها، روش ها و فرایندها مورد استفاده قرار می گیرد
مسئولیت اجتماعی : عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که مدیران بنگاه های اقتصادی به عنوان یک عضو موثر و مفید در جامعه به صورت داوطلبانه در فرایند زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران در جهت حفظ و مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کنند انجام می دهند .
فناوری نوین : استفاده و بهره گیری از فناوری های جدید در ارتقای کمی و کیفی خدمات یا کالای تجاری
حفاظت از محیط زیست : مجموعه اقدامات و الزامات زیست محیطی که به منظور حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی و تخریب آن صورت می پذیرد . اخذ گواهینامه های استقرار مدیریت زیست محیطی و نظام ایمنی و بهداشت فعالیتهای اموزشی به منظور ارتقای دانش زیست محیطی کارکنان و احاد جامعه ایفای مسئولیت های اجتماعی در قبال خسارات زیست محیطی وارده ، احیا و بهسازی تخریب های صورت پذیرفته
رصد فناوری:تلاش برای کسب آگاهی از آخرین وضعیت فناوری (مورد استفاده/جایگزین)در کشور یا جهان وپایش دائمی آنها به منظور شناسایی فرصت های جدیدو تأمین اطلاعات مورد نیاز شرکت
بهروری:عبارت است از بدست آوردن حداکثر سود ممکن یا بهره گیری واستفاده بهینه از نیروی کار،توان،استعدادو مهارت نیروی انسانی،زمین،ماشین،پول،تجهیزات،زمان،مکان و… به منظور ارتقا کارگاه
توسعه منابع انسانی:جذب منابع انسانی متخصص و کارآمد،ارزیابی مستمر آنها،ارتقا جایگاه علمی،مادی و معنوی ازطریق توانمند سازی و آموزش مهارت های فردی و سازمانی،دانش توانایی آنها،مشاوره ،شناسایی کارکنان کلیدی،توسعه سازمان و…
بازخورد از مشتریان:اخذ نظرات و پیشنهادات مشتریان در خصوص محصول یا خدمات برای درک بهتر واقعیت های بازار و نیازهای مشتریان و نهایتا افزایش فروش و موفقیت شرکت.
راهنمایی سؤالات
1-نوآوری:
1-1-اگر کارآفرین شرکت کننده،ابداع،نوآوری یا اختراع خود را درمراجع ذیصلاح ثبت نموده است این سؤال را درپرسشنامه پاسخ داده و گواهی ثبت را ضمیمه نماید.
2-1-درصورت انجام فعالیت نوآورانه در طی سه سال اخیر،موارد توضیح داده شود.
3-1-درصورت فروش محصول جدید /واگذاری امتیاز اختراعات/واگذاری فرانشیز طی سه سال اخیر،درصد فروش آن از گردش مالی شرکت را مشخص و توضیح دهید.
2-سهم در بازار:
1-2-چناچه کارآفرین شرکت کندده محصول خودرا تحت نام و نشان (برند)ثبت شده در بازار عرضه می نماید باذکر عنوان برند،این سوال در پرسشنامه پاسخ داده شود و گواهی مربوطه راضمیمه نماید.
2-2-درصورت استفاده از استراتژی های جدید بازاریابی طی سه سال اخیر که تفاوت چشمگیری با روش های متداول قبلی داشته و در رشد شرکت تاثیر گذاشته،موارد را توضیح دهید(مثال:نفوذ در بازار وافزایش سهم شکرت در بازار فعلی،توسعه بازار و جذب مشتریان به سمت خدمات فعلی،توسعه کالا و فروش خدمات جدید در بازار های فعلی،تنوع بخشی و معرفی…… جدید در بازار های جدید)
3-فعالیتهای نوآورانه :
1-3-در صورتی که شرکت در سه سال اخیر، نوآوری در روشهای تولید محصول یا اراِیه خدمات داشته است را توضیح دهید.
3-2در صورتی که شرکت در سه سال اخیر، نوآوری در زنجیره تأمین و توزیع داشته است را توضیح دهید.
3-3-در صورتی که شرکت دارای نظام کنترل کیفیت میباشد، این سوال در پرسشنامه پاسخ داده شود و گواهی مربوطه ضمیمه گردد.
4-3در صورت انجام مداوم فعالیتهای تحقیق و توسعه در شرکت، ذکر شود.
5-3در صورت خرید ماشینآلات، تجهیزات، نرم افزارهای پیشرفته/دانش فنی/ حق امتیاز اختراعات و نظایر آن به منظور تولید یا بهبود قابل توجه محصول و خدمات، موارد ذکر شود.
6-3در صورت نوآوری در سه سال اخیر در روشهای سازماندهی شرکت خود/ فرایندهای درون سازمانی/ برون سازمانی/محیط کار/ ارتباطات/ فرایندهای پشتیبانی و ….موارد توضیح داده شود.( مثال: کاهش هزینههای اجرایی، مطلوب شدن محیط کار، دستیابی به سرمایههای غیرداد و ستد، کاهش هزینههای تولید، روشهای جدید در توزیع مسؤلیتها و تقسیم کار کارکنان، ایده ای جدید برای نظم دادن به فعالیتها، به کارگیری روشهای جدید برای ساماندهی روابط با خارج از بنگاه)
5- به کار گیری فناوری های نوین و حفاظت از محیط زیست:
1-5- چنانچه در فرآیند تولید از فناوری های نوین استفاده می نمایید این سوال را در پرسشنامه پاسخ دهید در صورتی که از فناوری های دیگر غیر از موارد ذکر شده ( به ویژه در بخش خدمات ) استفاده نموده اید، موارد ذکر گردد.
2-5- چنانچه در فرآیند تولید ، در راستای حفظ محیط زیست فعالیتی داشته اند ضمن ذکر نوع اقدام، این سوال را در پرسشنامه پاسخ دهید .
3-5- در صورت داشتن گواهی صنعت خدمات سبز از سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن پاسخ بله ، گواهی مذکور در قسمت مربوطه ضمیمه گردد.
6- خطر پذیری:
1-6-در صورت سرمایه گذاری جدید در شرکت ، میزان سرمایه گذاری (میلیون ریال) صورت گرفته در سه سال اخیر به تفکیک در فیلدهای مربوطه ذکر شود .
2-6- برای انجام فعالیت های نوآورانه ملی سه سال اخیر چند درصد از کل سرمایه مورد نیاز شرکت را از طریق استفاده از تسهیلات بانکی صندوق توسعه ملی و یا سایر صندوق ها تامین نموده اید؟ نرخ بهره تسهیلات را نیز ذکر نمایید.
3-6-از ظهوراولین محصول یا خدمات در بازار جهانی که از فناوری مورد استفاده شما استفاده نموده است. تقریبا چند سال می گذرد.
4-6- در صورت وجود مشابه خارجی برای محصول شما و واردات آن به کشور ، میزان تعرفه گمرکی واردات را مشخص کنید.
( قابل ذکر است در بخش خدمات ، عدد صفر را درقسمت پاسخ وارد نمایید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید .برای بخش خدمات این سوال ، امتیازی ندارد).
5-6- در صورت خرید محصول یا خدمات شما توسط بخش دولتی و سازمان های وابسته در طی سه سال اخیر . این امر چند درصد از ارزش ریالی فروش شرکت شما را (میانگین در سه سال اخیر) شامل می شود؟
7- آینده نگری:
1-7-در صورت وجود برنامه مشخص جهت انجام طرح ها و فعالیت های نوآورانه جدید برای سه سال آتی ، موارد را توضیح دهید.
2-7-در صورت تهیه برنامه کسب و کار (B.P) برای فعالیت آتی شرکت خود ، این سوال را در پرسشنامه پاسخ دهید(برنامه کسب و کار نیز در قسمت مربوطه ضمیمه گردد).
3-7-در صورت انجام رصد فناوری و رصد بازار جهانی به عنوان فعالیت های مستمر خویش ، موارد راتوضیح دهید.
8- بهره وری و توسعه منابع انسانی :
1-8- در صورت برگزاری دوره های اموزشی حین کار برای شاغلین شرکت طی سه سال اخیر، عناوین کلی دوره ها و نفر ساعت اموزشی هر دوره دکر گردد
2-8- در صورت برگزاری دوره های اموزشی کارکنان طی سه سال اخیر، هزینه ان چند درصد از کل فروش شرکت طی سه سال را شامل می شود ؟ ذکر نمایید
3-8- در صورت استفاده از شرکت های مشاوره حقوقی/ مدیریتی /بازاریابی/ منابع انسانی /مالی …. در تصمیم گیری های مدیریتی شرکت ،میانگین هزینه های اختصاص یافته به امر مشاوره را به صورت درصدی از کل فروش سه سال اخیر ذکر نمایید .
4-8- در صورت استفاده از همکاری سایر شرکتها در اجرای فعالیت های نواوارنه سه سال اخیر نام و نوع همکاری با این شرکت ها را ذکر کنید
5-8- در صورت سنجش نظرات مشتریان در شرکت شما ، به این سال پاسخ مثبت دهید
6-8- تخمینی از تاثیر بازخورد نظرات مشتریان در اجرای فعالیت های نواورانه شرکت خود را توضیح دهید
9 – اشتغال :
1-9- تعداد کارکنان شرکت به تفکیک سه سال اخیر براساس لیست بیمه در اسفند ماه مشخص شود (سه سال غیر از اخرین سال مالی باشد ، این مورد بیشتر در صفحه دوم پرسشنامه ذکر شده است )
در مورد بخش کشاورزی ، تعداد کارکنان و لیست بیمه فصل پرکار (فصل برداشت) ارایه شود
2-9- میزان تحصیلات شاغلین شرکت در حال حاضر و نوع کارآنها از نظر تمام وقت بودن یا پاره وقت بودن در جدول مربوطه آورده شود .
10- منطقه جغرافیایی :
1-10- محل استقرار مرکز تولید کالا/ ارائه خدمت شرکت را در مناطق مورد نظر تعیین نمایید
11- لوح و نشانهای دریافتی:
1-11-در صورت دریافت لوح و نشان از نهادها و سازمانهای دولتی تعداد آن را مشخص و ضمیمه کنید .
2-11- در صورت دریافت لوح و نشان از نهادهای ملی تعداد آن را مشخص و ضمیمه کنید
3-11- در صورت دریافت لوح و نشان از نهادهای بین المللی تعداد آن را مشخص و ضمیمه کنید.
دبیرخانه همایش – 1396