طراحی تمرین تیم فوتبال

تمرین(اصول)

⚽️ مربیان مدارس فوتبال پیش از آموزش اجرایی هر تکنیک مقدماتی فوتبال، می‌بایست اصولی را در تمرین رعایت نمایند که در فهم و یادگیری بچه ها تاثیر بالایی دارد.

💢 این اصول شامل شش اقدام می‌باشد:

 ۱. توضیحی مختصر در مورد تکنیک

🚩 بعنوان مثال اگر قرار است تکنیک پاس را آموزش دهید باید یک تعریف کوتاه و ساده در مورد پاس و کاربرد آن در فوتبال ارایه دهید.

✅ ۲. لمس محل مورد نظر

🚩 بعنوان مثال اگر قرار است تکنیک شوت روی پا آموزش داده شود، باید از بچه ها بخواهید با دست هم روی پای چپ و هم روی پای راست خود را لمس کنند.

✅ ۳. نشان دادن الگوی حرکت

🚩 در این مرحله خود شما باید در زاویه های مختلف به گونه ای که همه بچه ها بتوانند حرکت را ببینند، تکنیک را اجرا کنید.

🚩 آهسته و چندین بار این کار را انجام دهید

🚩 نکات مهم را نشان دهید.

🚩 اگر خودتان توانایی اجرا ندارید، از یک بازیکن یا فردی که اجرای تکنیک را به خوبی بلد است، بخواهید انجام دهد.

✅ ۴. انجام تصویرسازی ذهنی

🚩 در این مرحله از بچه ها می‌خواهیم حداکثر تا ۲۰ ثانیه چشم های خود را ببندند و تمام الگوی حرکتی را در ذهنشان تداعی و انجام دهند.

✅ ۵. پرسش از بچه ها

🚩 در این مرحله پس از انجام تصویر سازی ذهنی توسط بچه ها، از آنها میپرسیم که چه چیزی دیدند و بعد یک نفر را انتخاب میکنیم تا در مورد آنچه دیده است توضیح بدهد.

🚩 اگر در هنگام توضیح، موردی را اشتباه بیان کرد، ایراد را شما نگیرید، بگذارید همبازیان خود او اصلاح کنند و شما در صورت نیاز تکمیل کنید

🚩 این کار را در یک فضای کاملا مثبت انجام دهید.

✅ ۶. انجام حرکت توسط یکی از بچه‌ها

🚩 در این مرحله سعی شود یکی از بچه ها را دعوت به اجرای تکنیک کنیم و پس از انجام توسط بچه ها مورد تشویق قرار بگیرد.

نکته: سعی شود این شش اقدام در کمتر از ۵ دقیقه اجرا شود.

ادامه مطلب و نکات در…  itfootball.ir

برای خواندن ادامه مطلب نکات تمرین روی لینک زیر کلیک کنید

www.itfootball.ir


ارتباط با ما : 

تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

نشانی : خیابان جمالزاده شمالی نبش کوچه سرو پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵

شبکه های اجتماعی پردیس فناوری کیش :

سامانه آموزش مجازی رهیاران : www.rahyaranlms.ir 

کانال تلگرام kishtech@ 

 اینستاگرام    kishtech.ir_             kishtech.ir          

لینکدین www.linkedin.com